Eind van een drie-daagse-werkweek - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu Eind van een drie-daagse-werkweek - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu

Eind van een drie-daagse-werkweek

Door: Wouter Wilken

Blijf op de hoogte en volg Wouter

08 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Deze vrijdag kwam wat sneller dan de andere vrijdagen omdat we pas woensdag gingen beginnen met het werk van deze week. Maar het weekend blijft op dezelfde dagen komen en gaan. Volgende week is het weer een gewone werkweek en ik ben dan ook benieuwd naar wat we dan gaan doen.
Gisteren had ik de pagina van een cartoonist gevonden op Facebook en ik ging eens kijken naar het werk dat hij had geplaatst. Dat vond ik zelf leuk, maar mijn vrienden krijgen dan een hele waslijst te zien met de afbeeldingen die ik leuk heb gevonden. Voor hen is het dan ook minder. Charlotte had het er met mij over en mijn tante heeft mij nog een bericht gestuurd dat het wel genoeg was zo. Ik had het beter anders kunnen aanpakken dan het hele album in een avond door te bladeren, maar ik werd even meegenomen in de tekeningen van Toon van Driel. Mijn excuses voor het ongemak. Ik zal er in de toekomst aan denken dat jullie de notificaties krijgen als ik iets leuk vind.
Ik had ook nog wat muziek op Grooveshark gezet. Grooveshark is een website dat een database is van alle muziek dat mensen erop hebben gezet. Bands die ik wel heb gedownload heb ik daar niet gevonden dus ik heb toekomstige fans geholpen door hun discografie op internet bereikbaar te zetten. Om te kunnen opladen moet je wel een account aanmaken. En het is een karweitje van niks dat oplaad gedoe.
Een bericht naar mijn nicht gestuurd omdat ik niks had gehoord op de vorige mail die ik had gestuurd. Ik had twee adressen van haar en door een controle te doen op internet welk adres ze gebruikt. (Facebook informatie is soms zichtbaar.) Ben ik erachter gekomen dat het andere adres gebruikt wordt. Haar de mail die ik naar haar andere adres had gestuurd doorgestuurd, en ik had antwoord voor de nacht begon. De kamer komt inderdaad vrij, maar niet voor mij. De huisbazin wil alleen meiden in haar huis hebben. Voor mij is die kans dus verkeken. Maar er zijn genoeg kamers te vinden voor hen die goed zoeken. Haar geantwoord dat Kelly ook een kamer zoekt en direct ook Kelly’s basisgegevens gegeven. Nu hopen voor Kelly dat ze de kamer wel kan krijgen.
Voor iedere jarige is er een mogelijk felicitaties te krijgen van vrienden of familie in het buitenland. En vandaag was Dirk, mijn broer jarig. Waarmee ik vroeger onze volwassenfeestjes samen gaven omdat ik maar 18 dagen later geboren ben. Hem maar een felicitatie gegeven en hopen voor hem dat het een leuke dag wordt. Ik weet tenminste dat er cakejes op hem stonden te wachten die mam en Daphne hadden gebakken. Dus ja, hopelijk hebben of gaan ze smaken.
Mijn lunch bestond vandaag uit wat anders dan normale broodjes kaas of hazelnootpasta. Het restant van de rijst met Korma-pasta hebben Kelly en ik opgemaakt. Zij nam de rijst met pasta mee en ik smeerde mijn broodjes met Korma-pasta, als student moet je toch een beetje op de centen letten en als je het toch wilt eten waarom dan niet op een boterham. Dat heeft gesmaakt, niet echt verbazend, want op de rijst heeft het ook al gesmaakt.
De eigenaar was waarschijnlijk een poosje op vakantie, maar Theresa’s Munchbox is terug. Wat betekend Munchbox eigenlijk? Vreetschuur? Ik weet het niet, maar zo broodnodig is die informatie ook weer niet. Zolang ik er maar niet in de ochtend van moet eten. Liever een vet-loos ontbijt dan een vette hap van een onderneming dat zich ‘Munchbox’ noemt. Niet alleen Theresa’s Munchbox was terug, collega Josh heeft vandaag ook gewerkt. Ik had verwacht dat hij vrijdag ook vrij zal krijgen, maar hij zei dat Sam hem vandaag terug wou zien. Op het werk hebben we het nog gehad over pakketjes en dergelijke en toen we thuiskwamen lag daar een pakketje voor mij binnen. Het is mijn jas die ik had laten liggen in de Storehouse in Tarbet. Harstikke tof, zoals ik al vaker heb gezegd in min verslagen. Schotten zijn hartstikke aardig, stuk voor stuk, op hen na die een humeur hebben.
We gingen naar Pease Dean om daar het pad te maaien, Kelly en ik deelden even een bosmaaier, maar mijn spier in mijn arm ging zeer doen als ik de hendel inkneep. Het was voor Kelly een eerste keer, met wat tips is ze er door heen gekomen. In het begin had ze het gas vol ingeknepen. Wat niet goed is voor het apparaat. De draai-kop kan oververhit worden en de motor slurpt dan benzine. Ze kreeg het later door. Daarna ging het wat beter, maar nadat we wat hebben gelopen, want er waren niet genoeg bosmaaiers, hoorden we iemand de hele tijd vol gas geven. Dat is te merken na een poosje.
Nadat alles zo’n beetje was gemaaid, gingen we terug naar de base. Ik ging mijn bergschoenen ophalen en Kelly ging de toegangskaartjes voor de dierentuin printen. Dat was na een paar pogingen gelukt, Sam heb ik nog gevraagd of hij mij de laatste week twee dagen kan missen zodat ik Charlotte kan ophalen en een rustig dagje met haar kan doorbrengen in plaats van een werkdag op me te hoeven wachten. Dat kan en nu staan die twee dagen dus vrij om in te vullen zoals ik wil.
Mijn harde schijf vertelde dat hij geformateerd moest worden, ik weet dat ik dan alles kwijt ben als ik daar zomaar mee akkoord ga dus ik ben nu een poosje zoet geweest, met het opsplitsen van bestanden op verschillende plekken te zetten. Toen ik bedacht dat de belangrijkste documenten schoolwerk is dat ik ook kan plaatsen op de Webstorage van Asus, dat ik net heb aangemaakt voor het opsplitsen van documenten. Die zet ik dus over op Webstorage en de rest, is niet zo erg als ik dat verlies.
We hebben antwoord gekregen hoe we het financieën kunnen regelen voor het fonds. We moeten de luxe middelen doorstrepen en er het nieuwe adres onder zetten. Dat wordt dus ook nog een karweitje. Dus twee dingen waar ik op een moment mee bezig kan zijn. Ik ben er vrij vlug mee bezig geraakt en heb nu alles berekend wat ik volgens mij zal moeten terugkrijgen van het Leonardofonds. Dat zit dus goed, voortaan alcohol en snoep apart kopen in plaats van de normale boodschappen erbij te nemen.
Cheers Wouter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Op naar huis

28 Juni 2012

Tot morgen

27 Juni 2012

Gezellig dagje uit

26 Juni 2012

Panda panda panda

25 Juni 2012

Lekker wandelen
Wouter

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 65298

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Landen bezocht: