Panda panda panda - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu Panda panda panda - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu

Panda panda panda

Door: Wouter Wilken

Blijf op de hoogte en volg Wouter

26 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Mijn verjaardag van dit jaar is ook al geweest en ik heb het met drie vrienden mogen vieren in Edinburgh Zoo. Charlotte, Kelly en Marion. Ik had er al zin in, alles verliep goed dus dat is ook mooi. Op een puntje na. Daar had ik niet aan gedacht. Het opladen van een accu.
Maandagavond heeft Charlotte de rest van de foto’s laten zien. En hadden we Doritos gegeten met saus. De saus had ik de volgende dag gebruikt om mijn brood mee te beleggen. Een lekkere variant van brodbeleg. Rond een uur of elf belde mams op om mij te feliciteren. Maar Ad en Annemarie waren haar al ruimschoots voor met een berichtje op Facebook.
De ochtend was gekomen en dat betekende maar een ding. Ik ben twintig geworden. Geen getal meer onder de –tig. Dat kreeg ik te horen van Kelly. De eerste felicitatie kwam van Charlotte die mij in de ochtend feliciteerde. Het was voor haar nog wat vroeg, maar ze was niet meer van plan om te slapen. Haar cadeautjes ontvangen, een zakhorloge dat ik graag wou. Van Arnold en Mirjam een sms ontvangen, toen ik nog op bed lag. Aan de deur hing een briefje van Romano. Of ik tijd had om de bak onder zijn radiator eens in de drie uur te legen. Het was tien uur toen ik het leegde. En de bak eronder teruglegde. Hij zal vast overlopen zijn de rest van de dag, maar hij kan er niet van uit gaan dat we de bak altijd kunnen legen. Op het briefje stond ook of ik Jamie wou bellen om het hem te vertellen.
Het was geen stuk taart, maar het smaakte best wel goed in de ochtend. Het spaghetti-ontbijt. Kelly kwam ontbijten en had een paar cadeautjes voor mij gevonden. Die ze had ingepakt. Ik had het van haar niet verwacht dus dat was aardig van haar. Een van deze cadeautjes was het kleinste flesje whisky dat je ooit zal zien. Namelijk zo klein dat de oppervlakte van de bodem op een toets van je computer past. De ketting die ik op Australia Fair had gekocht was gister kapot gegaan, die hebben we dus weggegooid. Een probleempje met de betaling van de dierentuinkaartjes. Wie had nu het kaartje voor Charlotte voorgeschoten was ik dat of was Kelly het nu. We moeten dat wel weten, en dan kan Charlotte het terugbetalen.
We hadden alles gepakt om te gaan en daar gingen we. Langs Lothian Buses voor een dagkaart en op de bus wachten. Nog acht minuten voordat hij zal komen en ik was in een jarige bui en bood ze aan om een lekker gebakje te pakken bij de bakker. Voor Marion zou ik in de dierentuin wat vinden. Afgerekend en naar de bus gelopen. Die we net hadden gemist. De volgende bus zal even later komen. Ingestapt en door naar North Bridge waar we de bus naar de dierentuin moesten hebben. Bij de brug uitgestapt en Charlotte’s zonnebril tevoorschijn gehaald. Om het haar te geven. Maar een van de glazen was eruit gevallen. Gedurende de vlucht zal het een klapje hebben gekregen waardoor het frame is verbogen. Het kan vast wel worden gemaakt, maar het is alleen zonde van de bril. De buschauffeur werd voordat we konden instappen gewisseld. Het was een buschauffeur in een goede bui. Toen Kelly vroeg of hij naar de dierentuin ging. Zij hij dat hij erheen ging, maar niet naar binnen kwam.
Aangekomen bij de dierentuin gingen we naar binnen. Het was half een dus Marion zal over een halfuurtje komen. Dat was de reden dat we niet met de safari-bus gingen. Marion kwam wat later, ze was iets te laat vertrokken. Dus we hadden ons zelf nog eventjes kunnen vermaken. Daar werd Kelly gebeld we stonden net bij de chimpansees. We zouden haar ontmoeten bij de popcornkraam bij de dwergnijlpaarden en inderdaad daar vonden wij haar. Ik heb haar verteld dat ik trakteerde omdat het mijn verjaardag was, maar voor haar hadden we niks meegenomen. Haar dan maar aangeboden wat te halen. We gingen naar het restaurantje en zij koos voor een brownie. Dat haar betaald met de korting die ze heeft vanwege haar werk bij de souvenirwinkel. Met zijn allen gezellig gegeten en een drankje gedronken dat ze had meegenomen. Non alcoholic gebrouwen uit de elder. Dan beslissen wat we maar gaan doen. Rondlopen lijkt me een strakplan. Dus we hebben het een en ander gezien. De jaguar was dat wat Charlotte het leukste vond. Kelly vond de pinguins het leuk en ik vond alles even leuk. We hebben het niet allemaal kunnen zien, maar de batterijen waren dus leeg gelopen. Jammer, maar de foto’s kan ik gebruiken van Charlotte’s foto’s voor het album. Dus ik vul het wel leuk op. De laatste foto’s die ik heb gemaakt waren van kapucijners en doodshoofdaapjes. Het was een erg leuke tochtje en ik heb ervan genoten.
Om alles goed af te sluiten gingen we naar het Hard Rock Cafe we zochten een leuk restaurantje om te eten, maar we kwamen bij Hard Rock uit. Dat een goede afsluiter was. Ik wist al jaren dat ik niet de enige jarige zal zijn die op de 26ste is geboren, maar er waren nog twee andere die jarig waren. Voor hen werd gezongen, voor mij hoeft het allemaal niet. Dus dan is het gewoon rustig oud worden. Beetje naar de versieringen kijken die ze hadden en naar de muziek die werd gespeeld. De veggie leggie heeft goed gesmaakt en nog een ijsje met Lott gedeeld. Die mij het eten heeft voorgeschoten. We konden niet pinnen met de pas dus dat kreeg ze vanochtend terugbetaald.
Cheers Wouter.

  • 27 Juni 2012 - 21:22

    Dé:

    Het eerste gedprek dat Daphne en ik om 12 uur Nederlandse tijd met je had bedtond ook uit het zingen voor je verjaardag. Helaas viel je weg en hebben we het tweede gesprek het zingen achterwege gelaten. Er is dus wel voor je gezongen ook al was het niet in het hard rock cafe! By the way ik zing in mijn hart elke dag voor jou. Is dat niet mooi gezegd? Ik zie je vrijdag. Dag lieve schat. Succes met inpakken. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Op naar huis

28 Juni 2012

Tot morgen

27 Juni 2012

Gezellig dagje uit

26 Juni 2012

Panda panda panda

25 Juni 2012

Lekker wandelen
Wouter

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 65135

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Landen bezocht: