Lekker wandelen - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu Lekker wandelen - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu

Lekker wandelen

Door: Wouter Wilken

Blijf op de hoogte en volg Wouter

25 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Door het Dalkeith Country Estate, dat is wat ik vandaag met Charlotte heb gedaan. En het heeft ons goed gedaan in de buurt buiten te komen. We hebben ervan genoten. In ieder geval ik wel.
Gisteravond heb ik de foto’s van woensdag tot zondag van mijn camera gehaald en vandaag heb ik een stel pagina’s erbij gemaakt in het album. Waarvan ik eventjes hulp nodig had van Erika. Ik had namelijk een uil gefotografeerd waarvan ik de nbaam niet had geweten. Het is een van haar favoriete uilen als ik haar moet geloven. Het was de Laplanduil. Of de Great Grey Owl voor de internationale onder ons. Dat weet ik nu ook weer.
Charlotte gaf vanochtend al aan dat ze niet echt behoefte had om de nog eens met de bus te moeten. Dus werd het kijken waar we dan heen kunnen in de buurt. Het werd dus uiteindelijk hesssst Dalkeith Country Estate. Kelly grevraagd of ze mee wou gaan. Die wou mee, maar toen ze erachter kwam dat we nu al gingen kon ze niet. Ze wou wat wasjes draaien en bleef dus binnen. Charlotte en ik gingen dus door naar het landgoed en hebben er voor betaald. Vier pond, het was iemand anders in het betaalschuurtje dan de vorige keer dat ik er was. En ik had de vier pond op zoek. We betaalden en liepen door. Langs het Adventure Park (speeltuin) en door naar de Orangerie. Over de brug op naar de enige grot die ik er ken. Want daar wou Charlotte graag heen. Dat hebben we ook gehad.
We konden nu drie paden op. Het blauwe pad heb ik al eens gehad dus we besloten in overleg om het rode pad dan maar te volgen. Over de brug dat een geschenk was voor de bruidsfamilie.Eventjes bij de muur gezeten en gesproken over van alles wat er te bespreken valt. Het heeft ons goed gedaan. Het was laatjes geworden en we besloten om het beige pad dan maar te volgen. Dat hebben we gedaan. Misschien niet het slimste wat ik deze vakantie heb gedaan, want het pad was modderig en Charlotte had haar bergschoenen niet mee. Dat wordt dan maar dragen over de modderige gedeeltes. Ook was het niet zo slim omdat ik overal reuzenbalsemiek had gezien. En Charlotte erover verteld wat ik wist. Niet echt een gewenste plant. Enkele planten hebben we eruit gehaald en doorgelopen. Op naar huis we zijn genoeg buiten geweest. En we hebben wat diertjes kunnen vinden. Een ree en een blauwe reiger. Ook heb ik in een boom een gezicht gezien dat de gewenste humor op deed waaien.
Toen ik vanochtend de computer had opgestart zag ik dat Peter Gilbert, de persoon die mij deze stageplek heeft aangeboden, een berichtje had gestuurd om mij te bedanken voor de tijd dat ik heb besteed bij het Scottish Wildlife Trust en dat hij het fijn vond dat ik er was. Ik ga hem maar eens een mailtje terugsturen binnenkort. Dit mailtje heeft mij aan iets doen denken. Ik heb nu de enquête gemaakt en de tijd is afgelopen. Het enige wat daar dus nog mee moet gebeuren is een verslag schrijven. Wat hoort er allemaal ook alweer in een onderzoeksverslagje? Het wordt net zoals de laatste keer niet echt een groot verslag dat ik moet typen. Dat doe ik dus ook maar eens binnen nu en een poosje. Niet te lang uitstellen. Daar komt nooit wat goed van.
Een potje patience en mahjong gespeeld beide zonder succes. De volgende keren beter. Ook wat bijgebouwd bij Rollercoaster Tycoon. Eventjes wat tv gekeken en boodschappen gaan doen voor het avondeten. We hadden net niet genoeg mee. Als ik toch nog wat ging halen dan kon ik ook wat extra tortillachips meenemen en een salsadipje. Jammer genoeg verkoopt Lidl niet de jalapeño variant. Want die vond ik een partij lekker. Dan maar voor de normalere variant gegaan. Alles kunnen vinden wat we zochten en aan de kook gegaan. Op het menu, spaghetti met paprika’s, pastasaus en vegetarisch gehakt. Voor Charlotte heb ik de saus apart gehouden. Dat was haar dieetwens voor vandaag. Het heeft heerlijk gesmaakt. Voor het koken nog op bed gelegen. Voelde lekker, volgens mij vielen mijn ogen eventjes dicht. Een reactie van Spreadshirt, op mijn reactie. Het shirt van Sam wordt geleverd in een enveloppe die door de brievenbus past en hij was al afgegeven aan een post-orde bedrijf. Dus zij konden er niks meer aan doen. Dus afwachten tot Sam in juli terugkomt en het shirt vind.
Cheers Wouter.



  • 25 Juni 2012 - 20:51

    Dé:

    Lekker rustig dagje vandaag. Heel verstandig! En morgen morgen lekker Schots gebak. Lang zal hij leven. Xxx

  • 26 Juni 2012 - 05:13

    Jeroen:

    schotland blijft een modderig landje !!!
    een hele fijne verjaardag toegewenst.
    geniet ervan, xx

  • 26 Juni 2012 - 19:50

    Claire:

    Gefeliciteerd !!!!!!
    Geniet van samenzijn met Charlotte en vier het maar eens lekker met zijn 2 en
    Xx Claire

  • 27 Juni 2012 - 06:26

    Inge:

    Hé Wouter,

    Leuke verjaardag gehad? Nog van harte gefeliciteerd, de life-kus houdt je tegoed!. We tellen de dagen af dat je thuiskomt, fijne dagen nog met Charlotte, succes met inpakken en goede terugreis. Tot gauw. X Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Op naar huis

28 Juni 2012

Tot morgen

27 Juni 2012

Gezellig dagje uit

26 Juni 2012

Panda panda panda

25 Juni 2012

Lekker wandelen
Wouter

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 65135

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Landen bezocht: