Verkeerde timing - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu Verkeerde timing - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu

Verkeerde timing

Door: Wouter Wilken

Blijf op de hoogte en volg Wouter

22 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Net toen we naar buiten gingen om eventjes in Dalkeith te wandelen, begon het te regenen. Dus dat was een lichtjes verkeerde timing. De schoenen en broeken werden nat net zoals de rest van onze kleren. Op mijn shirt na. Mijn windbreker is waterdicht genoeg om te voorkomen dat mijn shirt nat word. Dat konden we niet helemaal van Charlotte’s jas zeggen. Die was niet helemaal waterdicht en haar blouse was een beetje nat geworden.
Voor het eerst was het mij gelukt om wat langer in bed te blijven liggen. Dat komt omdat Charlotte wat meer van het uitslapen is als mij. Dat vond ik niet erg en heb dus wat langzamer opgestaan. Nadat we toch wakker waren gingen we wat tv kijken. Fraser, wel leuk geweest en lekker op bed blijven zitten. Beetje Chocolade gegeten en ik heb Charlotte Irn Bru laten proeven. Het was ontschoten dat zij prik niet lekker vond. Het kon ik niet weg krijgen door het te verdunnen met water, wat wel lukt met cola. Dat heb ik in de afgelopen jaren ontdekt, toen ik cola voor limonade aanzag. Automatisme.
Kelly ging met Rachael naar de Royal Highland Show, waar Kelly graag heen wou en ik wat minder. Dat komt dus goed uit. Ieder zijn eigen ding. Ik heb haar pas in de avond bij Brass Monkey gezien. En uit de verhalen die ze heeft verteld heeft ze het naar haar zin gehad.
Charlotte en ik gingen nog eventjes een wandeling maken langs de North Esk, ze was benieuwd naar de rivier waar ik meerdere maal langs ben gelopen om buiten te zijn. Maar door de regenval van de afgelopen tijd is het waterpeil hoger gekomen en is de rivier sneller gaan stromen. Dus het grofvuil dat je ziet liggen bij laag peil is niet meer te zien en je kan dus minder langs de waterkant lopen. Het pad was wat glibberig geworden dus hier en daar met rustige stapjes gelopen. Nog wat foto’s gemaakt en het fornuis ligt nog steeds op de plek waar ik hem vier maanden geleden heb gezien. Ongelooflijk wat er allemaal kan liggen.
Een middagdutje van Charlotte. Waarna we een kaartspel hebben gedaan dat zij ‘asshole’ noemt. Zij heeft mij erin verslagen. Willekeurige foto’s gemaakt en nog wat potjes gespeeld. Nu was ze benieuwd naar de kamer van Kelly. Die ze niet op slot had gedaan. De kamer vond ze inderdaad klein, maar niet erg vervelend. Je hebt alleen minder ruimte op te vullen. Een berichtje gestuurd voor de kamer in de Steeg. Dat ik zijn bericht te laat had gelezen en zal willen weten wanneer ik hem dan kon bereiken. Nu wachten op een reactie en dan bellen maar. Niet langer wachten. Alle vragen heb ik genoteerd staan en ik ben er klaar voor.
Charlotte nog de Hangman geleerd zoals ik hem heb geleerd van Sam. Ze heeft hem in een keer onthouden. Nu kan ze hem doorgeven aan wie ze hem dan ook wilt leren. Ze ging eventjes een dutje plegen en na een uur was ik klaar met wat ik aan het doen was en heb haar wakker gemaakt.
We zouden zo naar de pub gaan en we moesten nog eten. We gingen voor de rösti. Daarvoor hadden we niet genoeg groente dus ik ging boodschappen doen. Het geld was ik vergeten. Ik had niet genoeg in de portemonnee en nog meer vervelend. Ik heb de sleutel vergeten. Dus ik liep naar boven gebruikte de deurklopper en klopte op de deur geen reactie. Ook niet via de telefoon van Charlotte. Ik heb haar beneden voor het raam staan roepen. Maar ze had het niet door. Dan maar gekeken hoe duur de paprika’s waren. Dat had ik inderdaad niet bij. Dus naar huis gelopen en Charlotte weer geroepen. Wil je de deur open doen, ik ben mijn sleutel vergeten en mijn geld. Het geld gepakt, maar de sleutel weer vergeten. Bij thuiskomst had ik niet hoeven te schreeuwen. Ze zag me aankomen en met handgebaren maakte ik duidelijk dat ik de deur niet kon openen. Ze heeft heerlijk gekookt, maar de keuken stond blauw van de rook. Het overkwam Kelly en mij ook wel eens dat zal dus niet de laatste keer zijn geweest dat het gebeurd. Bij het afrekenen belde Marion mij op om te vragen of we nog op tijd konden komen. Kelly was net vertrokken van de Royal Highland Show dus die kwam wat later. Ik zei dat ik Kelly nog zal spreken en dat ik Marion nog zou bellen. Dat gedaan, we hadden afgesproken elkaar daar nog te zien. Dus Charlotte en ik gingen eten. Marion opgebeld dat we rond acht uur waarschijnlijk in de stad zijn. En dat Kelly later komt.
Daar gingen we naar de bus. Bijna in de verkeerde gestapt maar altijd handig te vragen of je de juist hebt. Doorgelopen naar de andere bushalte en ingestapt. Het werd wat drukker naarmate we dichter bij de stad waren en we waren bij South Bridge aangekomen. Gelopen naar Drummond Street waar Brass Monkey is. Daar zagen we Marion binnen staan en hebben we wat gesproken. Met zijn drieën een Fraoch (Schots pilske) gedronken en ze gaf mij een paar kleinigheidjes om te bedanken voor het werk bij Scottish Wildlife Trust. Dat had ze niet moeten doen: een klein flesje Highland Park, een boek over Edinburgh uit de reeks waanzinnig om te weten, een leesboekje, een magneetje van de dierentuin en dat allemaal in een milieuvriendelijke tas. Het volgende drankje was op mijn kosten, Marion heeft al genoeg betaald. Ik nam zelf een Strongbow peer cider. En de dames, behalve Charlotte die nog wat last had van haar jetlag, namen een Pimps no. 1. Afgerekend en gedronken. Marion vroeg nog naar de boeken die ik had gelezen in of vertaald uit het Engels en zo kwamen we bij Roald Dahl uit. Waarvan ik ook films heb gezien, verder gegaan over films. Kelly en Marion wouden door gaan naar een andere bar voor een cocktail. Charlotte en ik gingen naar huis. In de bus nog wat gesproken en de vrouw tegenover ons vond het interessant om te horen dat Charlotte het verschil niet wist tussen Pizza Express en Pizzahut. De Pizzahut is meer een fastfoodketen terwijl Pizza Express wat chiquere uitstraling heeft. Waar je niet bent geweest kan je ook niet weten. Verder gegaan in het Nederlands en thuis op bed gevallen na het tandenpoetsen.
Cheers Wouter.

  • 23 Juni 2012 - 12:15

    Dé:

    Wouterrrrr de derde keer je sleutel vergeten. Na de tweede keer zei je dat het je nooit meer zou overkomen en hoppa vandaag zelfs twee keer vergeten. Das eigenlijk inmiddels vier!
    Zeg nooit NOOIT, dat heb ik inmiddels ook afgeleerd. Maar gelukkig was je meisie thuis dus was het geen probleem.
    Hoe was het vandaag in Edinburgh? Het Castle? Vond Charlotte het indrukwekkend?
    Je laat je wel lekker verwennen nu er vrouwen in je huis zijn. Kelly kookt heerlijk, Charlotte maakt de rosti. Volgens mij wordt jij als een prins behandeld? Wie heeft er vandaag gekookt? Haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Op naar huis

28 Juni 2012

Tot morgen

27 Juni 2012

Gezellig dagje uit

26 Juni 2012

Panda panda panda

25 Juni 2012

Lekker wandelen
Wouter

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 65281

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Landen bezocht: