Gelieve geen foto's te maken - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu Gelieve geen foto's te maken - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu

Gelieve geen foto's te maken

Door: Wouter Wilken

Blijf op de hoogte en volg Wouter

02 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Die regel is van pas bij het Scottish National Gallery, waar wij vandaag heen gingen. Ik heb er mijn ogen kunnen uitkijken, maar gelukkig wel weer terug in de kasten kunnen doen. Het was misschien wat laat dat wij vertrokken richting de stad, maar ik vond het toch nog waard om te gaan.
Gisteravond laat naar bed gegaan, mijn laat dan, dat is rond 00:00. Ik was laat begonnen met typen en laat klaar met typen. Daarna nog wat tv gekeken en toch naar bed gegaan. Vroeger of later moet ik toch nog naar bed gaan. Dat was mij gelukt, en voor mij doen ook kunnen uitslapen. Tot half negen. De foto’s van Franks Gember bier hebben leuke reacties gekregen bij de contacten die ik op Facebook heb en die Frank heten. Gelukkig is het goed gevallen. Nu maar hopen dat ik het thuis ook nog kan vinden om het te laten proeven.
Na het opstaan heb ik direct een wasje gedraaid. Ik zat bijna zonder ondergoed en wou dat voorkomen. Dus de wasmachine stond al te draaien rond kwart voor negen. Daarna ben ik aan de slag gegaan met de foto’s die ik afgelopen week had gemaakt. En de beste gedeeld op Dropbox en op Facebook. Op Facebook heb ik geloof ik evenveel als bij Dropbox. En natuurlijk een kleinere selectie gedeeld met Charlotte. Facebook heeft 10 nieuwe foto’s gekregen en Dropbox 21.
Nadat ik klaar was met de foto’s heb ik gedoucht en ontbeten. Daarna ben ik aan de slag gegaan met de vaat die van gister nog op ons stond te wachten. Voortaan maar in gedachte houden, want waar wij nu achter zijn gekomen is dat het vuil er minder goed afgaat als je het een nachtje laat rusten. Dus vandaag direct na het eten, afwassen en opruimen die handel. Dan zitten we niet met 99,9% schone borden, maar 100% schone borden. Als het ons lukt dan.
De vaat was gedaan en ik heb al het beddengoed, de handdoeken en mijn witte was gedaan. Ik heb al een kleine poos in hetzelfde beddengoed gelegen en dan ook op Handa die 13 dagen. Dus dat wordt vies. De tweede was ging erin en nu afwachtten tot die klaar was. Nog wat tv gekeken, waarin ze de cartoon onderbroken om een prijs te geven aan het personage dat in de loop der seizoenen al 1000 referentie had gemaakt over een zeker onderwerp. Beetje flauw maar wel sleur-brekend. Dus niet om je aan te ergeren. De aflevering had ik al gezien, maar toch verder gekeken. De wasmachine was klaar en mijn kamer kwam vol te hangen met was die te drogen stond.
Het was daarna vooral wachtten tot Kelly klaar was om te gaan. Op MSN wat gesproken wat vrienden en dan de timer ingeschakeld om de computer over vijf minuten af te laten sluiten. Het nummer was dan afgelopen en dan konden we gaan. Man wat is die cd toch geweldig om naar te luisteren, daarom wou ik hem niet af sluiten. Met Kelly had ik het nog over de nieuwe lichaamsbetekeningen die klasgenoten hadden laten zetten. Daar zijn we tenminste overeen dat het niet iets is wat wij gaan doen. Altijd leuk om andere te gebruiken om je dag op te doen vrolijken. Klaar om te gaan.
Kelly had laatst een broek gekocht die al kapot was toen ze hem kocht. Maar nu was ze van plan om hem te gaan ruilen. Op naar Saint James Shop Center in Edinburgh. Geen punt, ik ben er zelf nog niet geweest omdat ik niks nodig had of niks moest ruilen dus ik vond het wel leuk om eens heen te gaan. Met zijn twee zijn we er heen gegaan, maar ik moest even de HVM in. Cd’s kijken is een van de tikken die ik heb als ik een cd-zaak zie. Geen paniek ik zag niet veel leuks en heb niks gehaald. Wel zag ik geweldige shirts van Family Guy, maar die ook niet gekocht. Wel gefotografeerd om te laten zien. Waarom is het steeds dat ik iets van Family Guy zie dan aan Riico denk? Wellicht omdat we samen om 6:00 een DVD-set hebben gekeken toen ik bij hem logeerde in het verleden. Ik heb er nog tijd voor om over na te denken. Het is best wel prijzig, maar zeker weten dat hij het leuk gaat vinden. We hebben het er misschien nog over. Kelly heeft meegekeken, maar ook niks gehaald. Een blad gepakt dat over de Fringe gaat, het Edinburgh Festival in augustus, maar dan zijn we er niet. Dus die gaat de bak in. De winkel van Kelly gevonden en omdat het 60 jaar geleden is dat Elisabeth de troon kreeg was er actie alles met 20% korting. Geen cent uitgegeven. Wat een eentonig werk had die meid, ze bleef maar hetzelfde herhalen en herhalen. Nee niet iets dat ik aan kan. Kelly heeft een vervangende broek gekregen, maar niet de gewenste kleur. Dat kan ze wel hebben. Blauw staat meestal wel goed en ze werkt er voornamelijk in.
We konden nu twee dingen doen, of allebei, op naar Calton Hill, het National Monument en Nelson Monument bekijken, met het mooie uitzicht over de stad. Of naar het Scottish National Gallery gaan. We waren het dichtst in de buurt van Calton Hill, daar zijn we dan heen gegaan. Kelly was haar camera vergeten, maar die had ze vandaag misschien niet eens gebruikt. We hebben niet lang op Calton Hill doorgebracht. Toen ik er was, was het mooi zonnig weer en zal ik net zo graag daar op het gras gaan liggen met wat muziek op de oren om wat bij te kleuren, maar Kelly had het sneller gezien als mij. Dus we gingen door naar Scottish National Gallery. Langs de Costa, Kelly wou nog wat te eten halen. Een kleine rij wachtende klanten, ik vond een zitgelegenheid en wachtte. Nog nagedacht of ik wel of niet het shirt zal doen als souvenir, maar ik laat het maar rusten.
Aangekomen bij het Scottish National Gallery. De tassen in kluisjes gedaan, langs de wc gegaan en op naar de schilderijen die er tentoon hangen. Ik heb er van genoten. Schilderijen van verschillende schilders. Flink wat Nederlandse werken gezien en van alle formaten. Hele wandschilderijen waar de meester wel jaren mee zoet zal kunnen zijn geweest en kleintjes die je iemand gaf om boven de haard te hangen. Erg mooi, als Charlotte wil gaan we er zeker heen. Het mooiste schilderij is naar mijn mening een Schots schilderij van een gebied uit Skye. De schotse heuvels en de rotsformatie in het midden, met het licht van achter. Horizontaal doek, met een Schotse man in kilt die de berg op loopt. De naam ben ik even vergeten, maar ik vind het erg mooi.
De bus naar huis genomen, dit keer geen Lothian maar een First Bus. Kelly had geen rekening gehouden dat ze losgeld nodig had voor de bus. Want ze had nog een hoop kaartjes van Lothian Bus die ze op wou maken. Maar lijn 86 is van First, gelukkig mocht ze er toch nog in. Onderweg nog gehad over van alles en nog wat. Uitgestapt bij Dalkeith en naar huis gelopen. Langs Superdrug, nee geen drugshandelaar die onder die naam gaat, maar een winkel die medicijnen en andere schoonheidsdingen verkoopt. Kelly had nog wat douchegel nodig. En ging voor de beste verhouding van prijs en hoeveelheid. Als het niet opraakt voor de 29ste zal ze het laten staan. Ik probeer alles op te gebruiken voordat ik mijn vliegtuig moet halen.
Thuisgekomen de kamer schoongemaakt. Zo een frisse dag is er geweest. Heerlijke pannenkoeken gegeten die Kelly heeft gebakken en een verrassing gekregen. ‘’Wouter er zit een duif in je kamer.’’ Ik draai me om naar het raam inderdaad een duif. Die kunnen verjaagd. Maar de tweede duif had ik niet door totdat Kelly zei dat er een tweede duif zat. Hij zat al te lurken op de deur om ons uit te lokken. Deze was wat meer moeite om weg te jagen, maar nog wel gelukt. Jamie er nog over gehad en uiteindelijk is het gelukt. Het had wat moeite om door te hebben dat er een doorzichtig schild hem tegen hield, maar hij is buiten. Godzijdank was het geen meeuw. Die al op het brood zaten te azen dat we wouden gebruiken om de duif te lokken. Dat maar weg gegooid voordat ze het zien als voederplek, toch maar goed dat ik heb gewerkt bij het Vogelasiel. Maar hier is het plafond veel hoger dan daar. Hij had gepoept, één keer, dat hebben we opgeruimd. Het gefilmd en gefotografeerd als wij tussendoor het hadden willen verjagen. Rust terug in Flat 4.
Cheers Wouter.

  • 03 Juni 2012 - 14:09

    Je Moedertje!:

    Ha die Wouter wat ben je goed bezig man, je lijkt je moeder wel, opruimen/bed verschonen/wassen/dieren eten geven. Goed blijven oefenen. Ik kan wel wat hulp gebruiken:) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Op naar huis

28 Juni 2012

Tot morgen

27 Juni 2012

Gezellig dagje uit

26 Juni 2012

Panda panda panda

25 Juni 2012

Lekker wandelen
Wouter

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 66413

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Landen bezocht: