De aanhouder wint - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu De aanhouder wint - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu

De aanhouder wint

Door: Wouter Wilken

Blijf op de hoogte en volg Wouter

16 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Het duurde even en de tijd begon op te raken, maar ik heb tegen mijzelf gezegd dat ik nog een winkel zal gaan bezoeken voordat ik naar huis ga en daar heb ik gevonden wat ik zocht. Het heeft acht winkelbezoeken gekost en bij de achtste had ik raak. Eentje naar wens om de oude te vervangen.
Gister had ik nog wat foto’s op Facebook gedaan en vandaag ook weer. Gister waren het er tien van de uitjes en leven in Schotland, vandaag waren het er twintig van de afgelopen werkweek. Die zijn nu allemaal te bezichtigen mocht je nog wat te doen zoeken. Nadat ik gister de foto’s op internet heb gezet, ben ik aan een brief begonnen om te sturen naar kamers die te huur staan. Daan heeft mij er nog geholpen en vanochtend heb ik de gereageerd op een tiental kamers in Arnhem, Velp en de Steeg. Nu maar hopen dat mijn reacties vruchten hebben gekregen. En dat ik niet langer hoef te zoeken naar een kamer wanneer ik in Nederland ben.
Voordat ik kon reageren op een kamer heb ik nog moeten opwaarderen. Ik heb maar gekozen voor drie maanden reageren, mocht het niet in de eerste maand lukken kan ik nog twee maanden doorzoeken. De SIM kaarten omgewisseld om de code in te kunnen voeren voor de transactie. Dat gedaan en op de kamers gereageerd die mij wel bevielen. Nu is het nog afwachten of het wat wordt.
De regen was vanochtend nog miezer maar het is in de loop van de dag veranderd in regen. Maar gelukkig had ik nog mijn regenpak meegenomen en voordat we de deur uitgingen heb ik hem al aangetrokken.
Ik kwam er vanochtend achter dat de deodorant bijna op was dus ik heb dat eventjes gehaald. Net toen Kelly naar beneden kwam. De goedkoopste gehaald, betaald met een tientje en terug naar huis. Thuis hebben Kelly en ik het nog over Walkers (Lays) gehad en over Axe (Lynx) want zij dacht dat Menzone hetzelfde was als Axe. Ik heb het uit ervaring kunnen ontkrachten en heb het haar verteld. Zij vind het wel apart dat een merk verschillende namen heeft, ik kan het rare er wel van inzien, maar snap ook wel dat het soms beter klinkt als je het anders noemt. Gelukkig hebben we dit probleem niet bij alle producten die we halen.
Met mam heb ik eventjes gesproken, zij was bezig met het huis op te ruimen voor de verhuizing en vroeg welke spullen van mij allemaal weg mogen. De oude telefoons hoorden erbij en het kratje dat Charlotte en ik hadden gemaakt heeft ze weg gedaan. Voor de boeken moeten we dus nu een ander kratje vinden, of een kast. Na het werk van afgelopen week kan ik waarschijnlijk beter knutselen. Want we hebben moeten boren zagen en schroeven voordat de nieuwe dierenkast (vleermuizen aan de ene kant, uilen in het midden en kleine vogeltjes aan de andere kant) klaar was. En dat heeft mij wat geholpen met het timmeren te ontwikkelen tot het niveau waarop ik nu zit. Of dat inderdaad beter is als toen ik het kratje maakte kunnen we op een manier achter komen. Timmeren maar! Niet dat het snel gaat gebeuren.
Kelly had hetzelfde gevoel als mij. Als we Sam een shirt willen geven dat zelf ontworpen is moeten we het vandaag regelen. Dus eventjes besproken wat we erop willen zitten. Op de voorkant komt de tekst met grote koeien letters. I Love Bumcleavers. De Nederlandse naam voor de Sitta europea. Vinden ze leuk klinken, dat wat het meeste overeenkomt met het nederlands geschreven zoals de Schotten het zouden schrijven is bumcleaver, wat betekend dat iets aan konten blijft plakken. Love hebben we dan in een hartje gedaan en daarin zal ik dan een foto van een boomklever doen. De schotse naam voor de vogel is Nuthatch. De achterkant wordt bedrukt met iets wat altijd een leus is geweest in Eindhoven en omstreken. Houdoe & bedankt! Met dat idee gingen we vandaag rond de middag naar de stad. Voordat het zover is kon ik nog wat tv kijken. En ik heb op YouTube wat gekeken van Pets101. Dat informatie geeft over wat bijzonderdere huisdieren dan katten en honden. Om meer te weten van honden en katten moet je Dogs101 of Cats101 intypen. Dan krijg je waarschijnlijk filmpjes te zien van de rassen die de wereld rijk is.
Op het plan stond Gallery of Modern Art, maar we wisten niet echt hoe we er moesten komen. Dus een ander plan uitgevoerd. We gingen naar het Gregorian House op Charlotte Square no. 7. We wisten hoe we er moesten komen. Bij Lothian Buses hebben we nog een pakketje van 20 enkeltjes gehaald dit voorkomt dat we geen geld hoeven klaar te leggen. Ik heb Kelly mijn deel betaald, dat geeft mij nu recht op een derde van de kaartjes. Het Gregorian Huis gevonden, het toch handig om eens naar rechts te kijken. We wisten niet eens zeker of het geld het waard zal zijn. Toch ervoor gegaan. Met £1,- korting, vijf pond per persoon. Eventjes te woord gestaan en een pamflet gekregen. Op naar het scherm waar de video werd afgespeeld over het leven van de Lamont familie. Wel interessant om te zien.

De keuken was ook in de kelder, de vrijwilligster die er gids was, was wel erg enthousiast en wou zeker weten dat iedereen het hoorde. Oké dat hebben we wel gezien, erg mooi en zelfs een mechaniek om het spit mee te draaien dat alleen rook gebruikte van het vuur waarop je kookt. Dus erg effeciënt wat ook een kenmerk was voor het huis. Dus dat was ook zo. Door naar de volgende etages. Langs de salon, de dinerkamer, de wijnkelder, de kleedkamer en de vele schilderderijen die er hingen. Allemaal erg interessant. Hoeveel zou de huur zijn voor een van de kamers? Ik zoek namelijk nog een kamer. Uiteindelijk vond ik het dat het geld goed was besteed. Op de bovenste etage was de kleedkamer en nog een kamer waar je met een veer kan schrijven. Mijn veer piepte en door mijn linkshandigheid, kwamen er vlekken op het papiertje waarop je kon zeggen wat je ervan vond. Mijn hand was bevlekt met inkt. Daarom vonden mensen linkshandigen vroeger onhandig. Maar ik ben tevreden met links schrijven. Er zouden jaren voor nodig zijn om dat helemaal uit mijn systeem te halen, wat absoluut onnodig is.

We hadden nog wat tijd over en Kelly wou wat gaan winkelen. Zelf ging ik op zoek naar een portemonnee. Het gaasvenstertje in mijn oude was kapot gegaan en zat nu in mijn broek te porren. Nee dat wil ik niet meer gebruiken en zonder het venster valt mijn ID eruit. Dat moet niet gebeuren. Ik heb nageteld hoeveel winkels ik heb gehad. Ik kon ze niet meer op een hand tellen. Het begon bij de HVM, daar heb ik wel leuke shirts gezien, maar niks gehaald, daarna ben ik doorgegaan naar Levi’s, hadden ze wel wat, maar niet mijn stijl, door gegaan naar Foot Locker, doorverwezen naar River Island, leuke portemonnees, maar niet wat ik zocht, doorgegaan naar Schuh, nee geen portemonnees. Doorgegaan naar de volgende HVM, doorverwezen naar John Lewis, niet mijn smaak. Doorgegaan naar de laatste winkel waar ik ze dacht te vinden. En inderdaad Focus had de juiste voor mij. Die betaald en nog een chocolaatje van de jongeman achter de kassa gekregen. Ook al heeft Schotland een slechte reputatie, de mensen blijven mij verbazen hoe aardig ze kunnen zijn.

Naar de bushalte gegaan. De eerste bus naar Dalkeith zat stampvol, geen haar op mijn hoofd die erin zal stappen. Ik kan nu wachten tot de volgende bus komt of ik ga lopen en wacht dan op de bus. Twee bussen gemist en ik heb door kunnen lopen naar de bushalte voor het huis van Ann. Ingestapt in de juiste bus. En op naar huis. Kelly had de handdoeken gewassen, terwijl ik die morgen zal willen doen met het beddengoed, maar dan doe ik maar nog wat extra beddengoed erbij van onze bank. Dan is het niet voor een halfvol wasje.

Als alles goed is gegaan, is Charlotte nu geland op Schiphol. Maar ik heb nog niks van haar gehoord. Ik neem aan dat ze gezellig aan de thee zit of in slaap is gevallen in de auto. En wacht een berichtje rustig af.

Cheers Wouter.

  • 16 Juni 2012 - 20:44

    Dé:

    Je spullen zijn naar Marloes. De kast van Dirk zijn kamer is eruit. De kast van de gang is naar Dirk zijn kamer en morgen de overloop verven. Das beter voor de foto's op funda.nl. Alles voor de verkoop! Hard werken hier. Geniet daar dus nog maar even van je rust ;) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Op naar huis

28 Juni 2012

Tot morgen

27 Juni 2012

Gezellig dagje uit

26 Juni 2012

Panda panda panda

25 Juni 2012

Lekker wandelen
Wouter

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 65284

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Landen bezocht: