School blijft aandacht vragen - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu School blijft aandacht vragen - Reisverslag uit Dalkeith, Verenigd Koninkrijk van Wouter Wilken - WaarBenJij.nu

School blijft aandacht vragen

Door: Wouter Wilken

Blijf op de hoogte en volg Wouter

17 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Als je denkt dat je verslag af is, kan ik je nog eens melden dat er altijd nog wel wat aan te doen is. En ik heb er vandaag lang aan gewerkt en het eind is nader bij. Maar er is altijd zoals ik zelf al zei. Iets aan te doen. Dus we kunnen pas zeggen dat we klaar zijn als we het hebben ingeleverd. Tot dan heb ik tijd om eraan te werken. Dus dat is nog wel eventjes.
Het bed werd door mij wat laatjes verwarmd gister, maar dat heeft zo zijn redenen gehad. Om mee te beginnen was er een goede tv vulling nadat ik had getypt. Family Guy, met een aflevering die ik nog niet had gezien en een aflevering die erna kwam die verband had met de vorige aflevering. We hebben nog een klein stukje gekeken van Monty Python: The Meaning of Life, maar daarvoor moeten we in de stemming zijn en het zal beter zijn, als je het mij vraagt, om vanaf het begin te kijken. Dat was ons niet gelukt. Een piepklein stukje van Bizar Er gekeken. Na de laatste aflevering van Family Guy was het al rond middernacht, dus we hebben besloten om naar het bed te gaan.
Na een nachtje prima geslapen, was ik van plan om naar de wc te gaan. Toen ik de deur aanraakte, duwde iemand hem weer terug. Een van Romano’s vrienden die langs kwam zat e op. Ik vraag me af hoelang ze hier blijven. Want volgende week krijg ik bezoek en het wordt dan iets te vol in huis als je het mij vraagt.
Het shirt dat ik voor Sam had bedacht had ik uitgewerkt op Paint, met simpele lijntjes is het toch wel duidelijk wat ik Kelly wou laten zien. Onze deadline is woensdag dus we moesten het snel regelen anders krijgen we hem niet voor die tijd binnen. Oké we kunnen het nog uitstellen tot vrijdag wanneer Kelly naar het werk gaat, maar het is een geschenk van ons beide dus het is leuker als ik er ook nog ben. Snel dan de opdracht sturen en dan hopen dat hij op tijd aankomt.
Na het douchen, zag ik dat de zolen van mijn sokken al grotendeels doorzichtig zijn. Die gaan dus de prullenbak in. Nieuwe zijn niet al te duur dus als het nodig is, kan ik ze altijd halen. Dat gedaan ben ik blootvoets naar de kamer gegaan en daar sokken aangetrokken. Ontspannen met de serie die ik drie weken niet heb gezien en dus drie aflevering achterloop. Het is spannend genoeg aan het worden om volgende aflevering op tijd te willen kijken. Maar dan heb ik andere dingen te doen. Uitslapen bijvoorbeeld, als ik dat weer geleerd heb. Ik was halverwege met de derde aflevering toen Kelly aankwam.
Ontbeten en aan de slag met het vullen van de pagina’s in het fotoalbum. De foto’s van deze week zitten erin en ik heb nog steeds genoeg ruimte over om de laatste weken te vullen. Ben benieuwd wat Schotland mij deze weken bied. Mijn camera heb ik bijna altijd bij en altijd een accu opgeladen dus kom maar op.

Dan begonnen aan het verslag van school op te vullen met foto’s van het werk en overige. Daar was ik een goede poos mee zoet. Ik weet niet hoeveel foto’s ik nu heb geplaats, maar ik heb twee foto’s van Kelly gekregen. Eentje met reuzenbalsemiek om je te laten zien hoe reusachtig die planten kunnen worden en eentje van mij met een boombeschermer op mijn hoofd. Die was gewoon omdat het kon en ik was destijds in een lollige bui. Oké ik heb zin om hem op Facebook te zetten dus dat dan ook maar gedaan. Die van mij met die malle ‘kroon’ zet ik niet in het verslag, daarbij voegt hij geen waarde dus dan zit ik met een onnodige foto. Ondertussen met Kelly een potje Boter, kaas en eieren gedaan (TicTacToe), die verloren dat was jammer, maar goede afleiding.
Rond half vijf kwam Charlotte online, ze is toch veilig aangekomen in Nederland. Gezellig gesproken, maar beide waren we met andere dingen bezig. Ik was nog niet zo ver gekomen met het vullen van mijn verslag dat nu 44 kantjes en meer dan 20.000 worden telt. Dus als Agaath zich moe voelt maar nog niet kan slapen heeft ze genoeg stof over Scotland’s History om zich in slaap te lezen. Dat is voor haar vast voldoende. Volgens Kelly, waar grote kern van waarheid in zit, gaat het vooral om wat je hebt gedaan en niet over het geschiedenis van het land. Als je het mij zal vragen heeft Schotland een van de drukste geschiedenissen gehad, of in ieder geval een van de langste burenruzies. De Engelsen willen ze maar niet met rust laten. Zij heeft mij gezegd dat de skivakantie geboekt is en dat ik er over moest denken of ik mee wil. Ik wil graag mee, maar het is de tweede week van januari.
Enkele foto’s voor het verslag waren wat moeilijker te vinden dan andere, dus ik had zo nu en dan Windows Explorer geopend en gekeken in de mappen voordat ik ze bij Word vond. Maar uiteindelijk heb ik alle foto’s gevonden en de foto’s van internet heb ik gezocht en de meest werkelijke genomen. Geen tekeningen van de dwergpotvis of van wat dan ook. Alles moet goed kloppen, ik verlang naar dat hoge cijfer. Over de dwergpotvis gesproken, daarvoor had ik wat meer getypt. Op de IUCN (International Union for Conservation of Nature) had ik eerst de potvis gevonden op de lijst van Europese beschermde dieren. Een bron die ik voor de twee andere zeedieren had gevonden vond ik vertrouwt genoeg en ik typte die dus in en dan de Latijnse naam, maar ik kreeg de dwergpotvis te zien. Daarvan hebben waarschijnlijk minder mensen gehoord en het is een bijzondere soort dus des te beter voor mijn stuk voor school. Die dus uitgetypt en de foto erbij gezet, wat is dt toch eigenlijk een karwei. Ervoor zorgen dat de foto op de juiste plek is, valt mee, maar als je bij elke foto nog bijschrift moet typen. Daar wordt ik gek van. Dan is het hierom niet goed dan verplaatst je hem. Dan is het bijschrift ergens anders. Mag ik jullie een tip geven. Schrijf het bijschrift pas als je zeker weet dat de foto op de juiste plek is en de juiste maat heeft. Scheelt een hoop tijd.
Reactie gekregen van een van de kamers waarop ik gereageerd heb. Ze hadden al kijkavonden, maar als er een kamer over blijft zouden ze mij daarover mailen. Het is niet de grootste kamer waarop ik gereageerd heb, maar elke kamer is een kamer voor mij. Dus dat is een zorg minder. Daarnaast kan ik altijd nog verder zoeken als ik het niets vind. Eventjes terugmailen, netjes gehouden en ze bedankt. Nu maar wachten of het wat is of wordt.
Kelly had een website gevonden waar je eigen shirts kan afdrukken dus daar hebben we nog eventjes naar gekeken. Maar we zijn er niet helemaal uit, de afbeelding die we erbij willen doen is nogal een opdracht. De foto’s mogen niet te klein zijn want dan heb je ze vaag op het shirt. En dat gaf de site al aan. Maar hoe lossen we dit dan op? Snel wat bedenken daarvoor. Maar dat gaat ons wel lukken zij die me kennen weten mijn levensmotto. Alles komt goed, dus dit moet ook wel lukken.
Ik ga nog een eindje om. Eventjes dacht ik mijzelf te hebben verdwaald maar dat was niet het geval. Een simpel padje leidde mij terug naar de weg waaruit ik kwam. Omkeren doe ik liever niet aan, iets spreekt mij daar niet zo aan. Het was geen £5,- die ik zag liggen, maar elk geld is welkom. Ben ik nu aan het schrooien of zouden jullie hetzelfde doen? Eerlijk antwoorden graag. Vlak nadat ik de deur uit was, toeterde iemand. En nadat hij toeterde begon het harder te regenen. Dank je wel, ik had dat net nodig. Mocht er iemand nog willen naar Schotland. Toeteren in Schotland kan hardere regen veroorzaken. Daarvoor waarschuw ik je.
Cheers Wouter.

  • 17 Juni 2012 - 20:44

    Dé:

    Leuk fabeltje van dat toeteren!
    Skivakantie, Afrikareis ...geldboompje...baantje zoeken....
    ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dalkeith

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Op naar huis

28 Juni 2012

Tot morgen

27 Juni 2012

Gezellig dagje uit

26 Juni 2012

Panda panda panda

25 Juni 2012

Lekker wandelen
Wouter

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 65287

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Dalkeith, Scottish Wildlife Trust

Landen bezocht: